0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
Charge/Discharge of PEVs for Peak Shaving and Valley Filling in the Load Profile in a Smart Grid by Using SARSA Algorithm
نویسندگان :
Seyed mohammad ali Naseri javareshk
1
Naser Gharavi roudsari
2
Shahrzad Amrollahi Kouche Biyouki
3
Aboalfazl Sharifi
4
Mahmoud Pourbagheri
5
1- شرکت مشاور نیرو خراسان ( منیران)
2- شرکت مشاور نیرو خراسان ( منیران)
3- دانشگاه صنعتی سجاد مشهد
4- شرکت مشاور نیرو خراسان ( منیران)
5- شرکت توزیع نیروی برق مشهد
کلمات کلیدی :
Vehicle to Grid; Grid to Vehicle; Vehicle to Home; peak shaving; valley filling
چکیده :
Considering the load growth, limitations related to new generation capacities as well as available generation capacities, demand-side management has become a link between two sides of the demand in the smart grid, throughout the world. On the other hand, considerable influence of Plug-in Electric Vehicles (PEVs), Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) and Electric Vehicles (EVs) has increased the complexity of this issue. However, PEVs have created beneficial opportunities for power systems. Battery of PEVs can act as a power storage resource and impact on the stability as well as the reliability of the power grid. Appropriate charge/discharge scheduling of PEVs based on Vehicle to Grid (V2G), Grid to Vehicle (G2V) and Vehicle to Home (V2H) technologies can result in effective peak shaving and valley filling in the load profile of the power grid. In this paper, charging/discharging management of PEVs has been studied based on SARSA learning algorithm. The SARSA learning algorithm is one of the most common methods to solve problems based on the Reinforcement Learning (RL) framework. On this basis, the agent will learn to make optimal decisions to achieve a specific goal through interactions with the environment. Simulation results have revealed how an efficient demand response schedule can manage charge/discharge of PEVs. Also, it has been shown that the proposed approach can eliminate peaks and valleys in the demanded load profile and stability of the power grid can be ensured.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
امکان سنجی حذف شاخک جرقهگیر در ترانسفورماتورهای توزیع هوایی
محمدرضا فخاری - سعید قربانی - مهران نصر - قاسم رضایی - مهدی ایکدری
مدیریت هوشمند مصرف برق روشنایی معابر شهری با استفاده از IOT
سید مهدی نوربخش - اسماعیل فیروزی - حمید فلقی
هوشمندسازی سیستم سرمایش ساختمانهای اداری در راستای تحقق اینترنت انرژی نمونه عملیاتی پیاده شده در شرکت توزیع برق تهران بزرگ
میثم نثاری مقدم - مهدی عباپور
استفاده از پایه های شبکه توزیع و سیستم اطلاعات مکانی در تعمیر و نگهداری شبکه فیبر نوری
سیدمحمد محیطی - شهرام شاهی - سیداحمد موسوی
مهندسی ارزش در اولویتبندی روشهای کاهش تلفات در شبکههای توزیع نیروی برق با استفاده از یک مثال عملی
فرزان آزاد
تحلیل علل ریشه ای عیوب ناشی از اثر رطوبت بر پست های کمپکت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و ارائه راهکارهای عملی جهت جلوگیری از وقوع مجدد آنها
آرین سلمان پور - سیدمصطفی سیدی - اسماعیل خوش مسلک
بکارگیری روشی نوین جهت تخمین بار خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع
محمد علی برومند - سید میلاد حسینی کاوکانی - رضا صداقتی
تشخیص استخراج رمز ارز در مشترکین شهر مشهد با استفاده روشهای داده کاوی
مرضیه میری بیدختی
برسی مزایای فنی و اقتصادی استفاده از دستگاه نشت یاب فراصوتی فشار متوسط در مقره های شبکه های فشار متوسط خطوط هوایی (مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس
اسماء کریمی نوبندگانی - محمد امین بینا
امکان سنجی استفاده از رنگهای حساس به دما (ترموکرومیک) برای شناسایی اتصالات سست در شبکه های توزیع نیروی برق
محمد پویانی - نوید عقلی - علیرضا سکندری شهری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1