0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
بررسی وضعیت و ابعاد پذیرش مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق فارس و رتبه بندی این عوامل
نویسندگان :
بیژن رضایی
1
الناز حبیب زاده
2
مجتبی پارسایی
3
1- شرکت توزیع برق فارس
2- دانشگاه اصفهان
3- شرکت توزیع برق فارس
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی، مدل کارول، شرکت توزیع نیروی برق فارس،رتبه بندی عوامل
چکیده :
در طول چند دهة گذشته، به ویژه در دو دهة اخير علاقه رو به رشدی به پژوهش درخصوص رفتار شرکتها و تأثير رفتار آنها بر جامعه به وجود آمده است. با توجه به پيچيده شدن ارتباط شرکتها با یکدیگر و همچنين با دولت و افراد حاضر در جامعه، شرایطی به وجود آمده است که شرکتها باید نه تنهابه بهره وران، بلکه به تک تک مردم پاسخگو باشند. ضرورت پاسخگویی و توجه به سایر گروههای اجتماع و و همچنين آثار زیست محيطی ناشی از فعاليتهای بنگاه اقتصادی موجب ظهور پدیده ای به نام مسئولیت اجتماعی گردیده است[1]. مسئولیت اجتماعی براین ایده استوار است که شرکت ها نباید فقط به دنبال سود خودشان باشند، بلکه همچنین باید در مورد تاثیر فعالیت هایشان بر جامعه آگاه باشند[2]. مسئولیت اجتماعی سازمان، مجموعه وظايف و تعهداتی است که سازمان بايستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد. مسئولیت اجتماعی سازمان رويکردی جامع به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زيست محیطی و حفاظت از منافع ذينفعان، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و تغییر نگرش های شخصی است [3]. هدف از این مقاله بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن در شرکت توزیع نیروی برق فارس و همچنین رتبه بندی این عوامل در سال1400 است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت توزیع برق فارس می باشند که شامل 2046 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 327 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل کارول جمع آوری گردیدند. جهت بررسی روایی صوری در جامعه مطالعه شده، از نظر اساتید و خبرگان استفاده شده است و پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه به حجم 30 نفر بررسی شده است که نشان دهنده روایی و پایایی مناسب ابزار پژوهش است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و Expert choice استفاده شده است، با توجه به اهداف و سوالات پژوهش از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است و جهت رتبه بندی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از نرم افزارExpert Choice استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد ، در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ، بعد اخلاقی دارای بالاترین میانگین امتیاز است و کم ترین امتیاز مربوط به بعد مسئولیت پذیری اقتصادی است. بعد مسئولیت پذیری قانونی و اجتماعی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
دادهکاوی شاخصهای کلیدی بهرهبرداری در شبکه توزیع برق اصفهان در بستر PowerBi
حامد محقق - مجتبی رفیعی - ابراهیم کاظمی - محمد الهی نژاد
بررسی تاثیر ریز دانه ها بر استقامت عایقی مقره ها در شبکه های 20 کیلوولت توزیع
محمدصادق آزمون - محمود روستایی
ارزیابی میزان قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو
حسین منصوری - حمید رضا جلایر
تدوین نقشه راه کمیته دادهکاوی کنفرانس منطقهای سیرد بر اساس مروری بر پژوهشهای داده کاوی صورت گرفته در صنعت برق
علیرضا فریدونیان - محمد نیکویی - سعید باقری - بیستون حسینی - قاسم درخشان - حسین دلاوری پور - عباس رفیعی - آرین سلمان پور - حسام عسگری - هژیر قاسم نژاد - حسین قاسمی - محسن کجوری - محمد موسوی - صابر موسی پور - محمدامین نیک بخت - محسن وکیل پور
محاسبه تعداد و مکان بهینه بوسترها به منظور یکنواخت سازی ولتاژ بر اساس اطلاعات سامانه های GIS و Billing و سپاک: مطالعه موردی فیدر کندوان شرکت توزیع غرب مازندران
محمد وریج کاظمی - علی اکبر شاه بهرامی
طراحی و شبیه سازی یک کنترلر پیش بین تعمیم یافته برای مبدل های سوئیچینگ بهره بالا در پیل سوختی
علی محمدی - امین لطیف زاده
شناسایی و طبقه بندی روزهای حادثه بزرگ در محاسبات شاخصهای قابلیت اطمینان شبکههای توزیع برق
حسین امیری - بهنام فاتحی - مهدی شفیعیان - محمد امیرزاده
مقایسه ردپای کربن ناشی از مصرف برق خانگی در تهران و خوزستان
راشین ایل کا - علیرضا نورپور - سعید نظری کودهی
طراحی و ساخت یک ربات گردگیرکمهزینه جهت پنلهای خورشیدی پشت بامی
روح الله عزیزی تفتی - محمد مهدی میرجلیلی - محمدمهدی جوکار - فایزه وطن خواه
رتبه بندی علل وقوع خاموشی ها در شبکه فشار متوسط با بکارگیری از تکنیک TOPSIS با در نظر گرفتن ملاحظات قابلیت اطمینان
رامین اعظمی - علیرضا هزارخانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1