0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
بررسی وضعیت و ابعاد پذیرش مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق فارس و رتبه بندی این عوامل
نویسندگان :
بیژن رضایی
1
الناز حبیب زاده
2
مجتبی پارسایی
3
1- شرکت توزیع برق فارس
2- دانشگاه اصفهان
3- شرکت توزیع برق فارس
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی، مدل کارول، شرکت توزیع نیروی برق فارس،رتبه بندی عوامل
چکیده :
در طول چند دهة گذشته، به ویژه در دو دهة اخير علاقه رو به رشدی به پژوهش درخصوص رفتار شرکتها و تأثير رفتار آنها بر جامعه به وجود آمده است. با توجه به پيچيده شدن ارتباط شرکتها با یکدیگر و همچنين با دولت و افراد حاضر در جامعه، شرایطی به وجود آمده است که شرکتها باید نه تنهابه بهره وران، بلکه به تک تک مردم پاسخگو باشند. ضرورت پاسخگویی و توجه به سایر گروههای اجتماع و و همچنين آثار زیست محيطی ناشی از فعاليتهای بنگاه اقتصادی موجب ظهور پدیده ای به نام مسئولیت اجتماعی گردیده است[1]. مسئولیت اجتماعی براین ایده استوار است که شرکت ها نباید فقط به دنبال سود خودشان باشند، بلکه همچنین باید در مورد تاثیر فعالیت هایشان بر جامعه آگاه باشند[2]. مسئولیت اجتماعی سازمان، مجموعه وظايف و تعهداتی است که سازمان بايستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد. مسئولیت اجتماعی سازمان رويکردی جامع به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زيست محیطی و حفاظت از منافع ذينفعان، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و تغییر نگرش های شخصی است [3]. هدف از این مقاله بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن در شرکت توزیع نیروی برق فارس و همچنین رتبه بندی این عوامل در سال1400 است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت توزیع برق فارس می باشند که شامل 2046 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 327 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل کارول جمع آوری گردیدند. جهت بررسی روایی صوری در جامعه مطالعه شده، از نظر اساتید و خبرگان استفاده شده است و پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه به حجم 30 نفر بررسی شده است که نشان دهنده روایی و پایایی مناسب ابزار پژوهش است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و Expert choice استفاده شده است، با توجه به اهداف و سوالات پژوهش از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است و جهت رتبه بندی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از نرم افزارExpert Choice استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد ، در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ، بعد اخلاقی دارای بالاترین میانگین امتیاز است و کم ترین امتیاز مربوط به بعد مسئولیت پذیری اقتصادی است. بعد مسئولیت پذیری قانونی و اجتماعی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی(ERP)؛ مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
سیدمهدی سادات حیات شاهی - راشین ایلکا - مهدی عباسی آذر
پیش بینی سری زمانی درصد تلفات شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با استفاده از نمودارهای مشابه
بیستون حسینی
بهبود فرآیند "کنترل لوازم اندازه گیری" با استفاده از فرآیندکاوی تجربه موردی شرکت توزیع برق مشهد
مهدی صادقی - محمد گودرزی - محمد گلمکانی - مهدی تیموری - محمد مسعود ثناگر
طراحی سامانه مکانیزه بازدید و اصلاح ولتاژ شبکه توزیع
حمیدرضا جلایر - ابوالفضل شعبانی اصل - مختار ایلون کشکولی - محمدرضا کریمی - امان الله بهمن پوری
ارائه یک روش جبرانساز هارمونیکی جریان مبتنی بر HC-FNI-PMR برای حذف هارمونیک های فرکانسی محدوده 2-150KHz سیستم های خورشیدی
جواد بهکش نوشهر
Reliability Increasing for Power Distribution Systems Using Blockchain Technology and Smart Contract
Reza Kafili - Mohsen Nikousokhan Fakher - Mahmoudian Mehrdad - Seyed milad Hosseinikavkani
گیمیفیکیشن: یک رویکرد نوآورانه جهت کاهش مصرف برق دربخش خانگی(چکیده تفصیلی)
حمید حق جو - مرضیه زارع زاده کللی - مهدی اشکپور مطلق
ارائه یک روش جدید مبتنی بر روش افتی مرسوم جهت بهره برداری بهینه از ذخیره سازها در ریزشبکه منفصل از شبکه
علی اصغر خدادوست آرانی
محاسبات ظرفیت و جایابی منابع تولید پراکنده با قید قابلیت اطیمنان و بازآرایی در شبکه توزیع
مسعود کریمیان فرد - محمد کریمیان فرد - حسین کریمیان فرد
سیستم ارتباطی هوشمند برای پایش وکنترل سیستمهای روشنایی معابر و جادهها
غلامعلی کریمی - یوسف نیازی - راحله ذیگلری - محمدامین بینا
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1