0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
بررسی وضعیت و ابعاد پذیرش مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق فارس و رتبه بندی این عوامل
نویسندگان :
بیژن رضایی
1
الناز حبیب زاده
2
مجتبی پارسایی
3
1- شرکت توزیع برق فارس
2- دانشگاه اصفهان
3- شرکت توزیع برق فارس
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی، مدل کارول، شرکت توزیع نیروی برق فارس،رتبه بندی عوامل
چکیده :
در طول چند دهة گذشته، به ویژه در دو دهة اخير علاقه رو به رشدی به پژوهش درخصوص رفتار شرکتها و تأثير رفتار آنها بر جامعه به وجود آمده است. با توجه به پيچيده شدن ارتباط شرکتها با یکدیگر و همچنين با دولت و افراد حاضر در جامعه، شرایطی به وجود آمده است که شرکتها باید نه تنهابه بهره وران، بلکه به تک تک مردم پاسخگو باشند. ضرورت پاسخگویی و توجه به سایر گروههای اجتماع و و همچنين آثار زیست محيطی ناشی از فعاليتهای بنگاه اقتصادی موجب ظهور پدیده ای به نام مسئولیت اجتماعی گردیده است[1]. مسئولیت اجتماعی براین ایده استوار است که شرکت ها نباید فقط به دنبال سود خودشان باشند، بلکه همچنین باید در مورد تاثیر فعالیت هایشان بر جامعه آگاه باشند[2]. مسئولیت اجتماعی سازمان، مجموعه وظايف و تعهداتی است که سازمان بايستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد. مسئولیت اجتماعی سازمان رويکردی جامع به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زيست محیطی و حفاظت از منافع ذينفعان، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و تغییر نگرش های شخصی است [3]. هدف از این مقاله بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن در شرکت توزیع نیروی برق فارس و همچنین رتبه بندی این عوامل در سال1400 است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت توزیع برق فارس می باشند که شامل 2046 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 327 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل کارول جمع آوری گردیدند. جهت بررسی روایی صوری در جامعه مطالعه شده، از نظر اساتید و خبرگان استفاده شده است و پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه به حجم 30 نفر بررسی شده است که نشان دهنده روایی و پایایی مناسب ابزار پژوهش است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و Expert choice استفاده شده است، با توجه به اهداف و سوالات پژوهش از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است و جهت رتبه بندی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از نرم افزارExpert Choice استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد ، در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ، بعد اخلاقی دارای بالاترین میانگین امتیاز است و کم ترین امتیاز مربوط به بعد مسئولیت پذیری اقتصادی است. بعد مسئولیت پذیری قانونی و اجتماعی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهبود عملکرد بهرهبرداری از شبکه توزیع در محیط رقابتی با استفاده از بازآرایی
ابراهیم فتاحی زاده
تاثیر جرات ورزی بر قانون شکنی خیرخواهانه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با نقش میانجی خودکارآمدی منابع انسانی
سید محمد علی نجفی - عباس ثابت - اردلان فیلی
بررسی فنی- اقتصادی احداث ریزشبکه خورشیدی برای برق دار کردن مناطق دور از شبکه - نمونه موردی: روستای کلاته حاج حسن نیشابور
ابوالفضل قاسمی - مهدی ظریف - هادی مهدی زاده
مدیریت خاموشی های بی برنامه شبکه فشار متوسط بر اساس روش تحلیل علل ریشه ای با هدف بهبود پایداری شبکه- مطالعه موردی منطقه برق بعثت تهران
رامین اعظمی - عبدالحمید هادی پور مطلق
طراحی و شبیه سازی یک کنترل کننده نوین مبتنی بر مد لغزشی، جهت کنترل توان-های اکتیو و راکتیو ریزشبکه متصل به شبکه
نجمه محسنی فر - عباس کارگر - نرجس محسنی فر
تعیین مکان، اندازه و زمان بارگیری بهینه پست های فوق توزیع در حضور بارهای غیر قطعی با استفاده از دادهکاوی مبتنی بر روشهای سری زمانی و رگرسیون
مجتبی رفیعی - حامد محقق - هما سعادت پور - لیلا روشنی
نحوه اجرای برنامه های مدیریت مصرف و پاسخگویی بار تابستان سال 1402 شهرستان چالوس
مهدی محمدی - محمدرضا مهدی پور
Price Bidding in Electricity Energy Exchange Market Considering Sensitivity Analysis of Consumption Factor
Ali Khatami
بهبود تابآوری شبکه توزیع با بازیابی پساسوانح طبیعی، با بهینهسازی گسیل گروههای تعمیرات و بهرهبرداری تولید پراکنده
علیرضا فریدونیان
سامانه جامع تحلیل و پایش عملکرد بازار برق و بورس انرژی
محمد محمدی نیا - فرهاد ورپشتی - مهدی طبرزدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1