0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
بررسی وضعیت و ابعاد پذیرش مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق فارس و رتبه بندی این عوامل
نویسندگان :
بیژن رضایی
1
الناز حبیب زاده
2
مجتبی پارسایی
3
1- شرکت توزیع برق فارس
2- دانشگاه اصفهان
3- شرکت توزیع برق فارس
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی، مدل کارول، شرکت توزیع نیروی برق فارس،رتبه بندی عوامل
چکیده :
در طول چند دهة گذشته، به ویژه در دو دهة اخير علاقه رو به رشدی به پژوهش درخصوص رفتار شرکتها و تأثير رفتار آنها بر جامعه به وجود آمده است. با توجه به پيچيده شدن ارتباط شرکتها با یکدیگر و همچنين با دولت و افراد حاضر در جامعه، شرایطی به وجود آمده است که شرکتها باید نه تنهابه بهره وران، بلکه به تک تک مردم پاسخگو باشند. ضرورت پاسخگویی و توجه به سایر گروههای اجتماع و و همچنين آثار زیست محيطی ناشی از فعاليتهای بنگاه اقتصادی موجب ظهور پدیده ای به نام مسئولیت اجتماعی گردیده است[1]. مسئولیت اجتماعی براین ایده استوار است که شرکت ها نباید فقط به دنبال سود خودشان باشند، بلکه همچنین باید در مورد تاثیر فعالیت هایشان بر جامعه آگاه باشند[2]. مسئولیت اجتماعی سازمان، مجموعه وظايف و تعهداتی است که سازمان بايستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد. مسئولیت اجتماعی سازمان رويکردی جامع به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زيست محیطی و حفاظت از منافع ذينفعان، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و تغییر نگرش های شخصی است [3]. هدف از این مقاله بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن در شرکت توزیع نیروی برق فارس و همچنین رتبه بندی این عوامل در سال1400 است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت توزیع برق فارس می باشند که شامل 2046 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 327 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل کارول جمع آوری گردیدند. جهت بررسی روایی صوری در جامعه مطالعه شده، از نظر اساتید و خبرگان استفاده شده است و پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه به حجم 30 نفر بررسی شده است که نشان دهنده روایی و پایایی مناسب ابزار پژوهش است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و Expert choice استفاده شده است، با توجه به اهداف و سوالات پژوهش از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است و جهت رتبه بندی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از نرم افزارExpert Choice استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد ، در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ، بعد اخلاقی دارای بالاترین میانگین امتیاز است و کم ترین امتیاز مربوط به بعد مسئولیت پذیری اقتصادی است. بعد مسئولیت پذیری قانونی و اجتماعی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رویکرد تابآوری در مواجهه سیل به اتوماسیون پستهای کامپکت زمینی و کلیدهای کنترل از راه دور هوایی در شبکه توزیع برق شهر همدان
عباس شهبازیان - حمید طهماسبی خو - علی سهرابی بیدار - علیرضا فریدونیان
ارزیابی ریسک آسیبهای بهرهبرداری ترانسفورماتورهای توزیع برق با استفاده از روش FMEA در محیط فازی
حامد حسن زاده - غلامرضا پادیز
مـتد پیشنهادی جهت بررسی شاخصSAIDI در مناطق تحت مطالعه
حسین سلطانی پور - فریبرز حقیقت دار فشارکی
تأثیر اولویتبندی در مدیریت گردش کارهای نگهداری و تعمیرات
محسن پیام فر - علی خدری
ارائه روشی جدید در بهبود و بازآرایی ساختار شبکه در راستای کاهش هارمونیک در شهرک های صنعتی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران
مرتضی شامانی - امیررضا آقامحمدی - رضا مرادی - عبدالرضا جلالی
طراحی بازار دوسطحی انعطاف پذیری روز پیش رو با هدف مدیریت تراکم سیستم انتقال
رضا خدابخش
افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تلفات در سیستم های توزیع
سیمین حسینی
ساخت بتن هادی جهت سیستمهای اتصال زمین پست شبکههای توزیع برق
قادر حسن پور - هومان فدایی - علی داودی نسب
بررسی کیفیت جریان هارمونیکی یکسوساز سهفاز به همراه جبرانساز ضریب توان در حالت متصل به شبکه توزیع
حسین نفیسی - محسن نیکخو - امین جرجانی - زهرا عطاری - دانیال ابراهیمی
بررسی فنی استفاده از بدنه فلزی پایههای روشنایی جهت زمین کردن نول شبکه فشارضعیف هوایی (اجرای موردی در شهرستان لار)
محمدابراهیم شریف زاده - عبدالمحمد عشقی - امین دامن کشان - عباس جابری - مسیح تقی نیا
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1